Wijsheid op het werk

Mijn werkdag begon zoals gewoonlijk, vervelende mensen in de trein op weg ernaar toe, teveel enthousiasme van collega's die denken dat ze ochtend mensen zijn en in alle haast m'n lunch vergeten...

Zit ik een beetje uit het raam te staren zie ik twee dames van een jaar of 16 naast de brug staan (Den Bosch, tegenover de visstraat) met hele stoere jasjes met bontkraagjes en rokjes die bijna korter waren dan de jasjes zelf. Het geheel werd afgemaakt met door de een, een paar bruine Uggs, door de ander een paar donkere pluizige Uggs. Had ik al gezegd dat de dames waarschijnlijk geen panty droegen? Dit weet ik vrijwel zeker aangezien mevrouw met de donkere Uggs haar beentjes niet netjes op mekaar hield. Het viel me wel weer tegen dat ze niet modieus zonder slipje liep, of moet ik daar toch blij om zijn?

Nu kregen ze natuurlijk alle aandacht van hitsige jongens in auto's en op fietsen zoals ze hoopten en ook mijn collega's (en niet alleen de mannen) waren niet bij de ramen weg te slaan nadat ik ze op de hoogte had gebracht van het uitzicht. We hebben zelfs een zielenpietje met ze zien praten en wegrennen (waarschijnlijk om even te pinnen..) om terugkomen naar een inmiddels verlaten plek, waar hij vervolgens een tijdje erg sip heeft zitten wachten.

Maar lieve dames, ook de mannen waren het erover eens, deze 'Hoeruuhhh' waren weliswaar leuk vermaak voor even, maar absoluut niet aantrekkelijk en hadden geen potentie. De mannen maakten de gekste opmerkingen en vonden ze ook vrijwel niet interessant op een manier die je als dame zou willen.

Moraal van dit verhaal: Negatieve aandacht is en blijft negatief!

0 reacties:

Post a Comment