Anorexia discussie is terug!

20-jarige weegt 20kilo
Ik stuitte vandaag op deze foto met dit nieuws: 


Een jonge vrouw uit Rusland (Ksenia Bubenko)weegt door haar eigen dieet nog maar 20 kilo bij een lengte van 1.58. Nadat ze in een talkshow in haar land verscheen stonden alle nieuwspagina's er vol mee. Nu is dat niet meer dan normaal, maar waar ik me nog erg druk om kan maken is het feit dat er meteen bij wordt gezet: op Anorexia forums wordt ze toegejuicht....

Wat een ongelooflijke onzin is dat zeg! Kom eerst maar eens met bronnen!
Toevallig ben ik zelf lid van meerdere fora waaronder een pro-ana forum zoals het heet. Daar zijn de reacties niet zo gruwelijk als op menig ander forum, waar grofheid de norm lijkt te zijn, maar ook daar is er niemand die het nog mooi vindt of er zijn of haar nieuwe streven van heeft gemaakt. Deze (voornamelijk) dames zien ook in dat dit niet meer normaal is en ook niet gezond kan zijn. Letterlijk zeggen ze daar zelfs dat deze meid doorgeslagen is.

Je kunt er verder van zeggen wat je wilt, maar deze Ksenia komt op mij wel gelukkig over dus ik ben blij voor haar. Om eerlijk te zijn heb ik juist een gruwelijke hekel aan hoe de media omgaat met van die super obese mensen. Gadverdamme zeg! Volgens hen zijn die zielig, want die kunnen niet stoppen met eten. Ze voelen zich zo rot over bepaalde dingen dat ze drie bakken ijs, twaalf repenchocolade, een zak friet, een zak frikandellen en acht flessen Cola om het weg te spoelen op een dag nuttigen als troost..

Het grote verschil? De dikke mensen zijn ziek en zielig en die dunne zijn alleen maar aandachtsgeil en zielig. Het vrijwel enige negatieve over de zwaarste man ter wereld? Ohja hij kost de regering klauwen vol geld aan gezondheidszorg.

Ik denk dat beide gevallen in feite dezelfde kern hebben, mensen kunnen niet omgaan met bepaalde pijn in hun leven en gaan daar op een negatieve manier mee om. De een door de controle te leggen op het eten, de ander door troost in zijn/haar eten te zoeken. Daarnaast kun je anorexia niet zomaar krijgen door het te willen, je moet er een bepaalde aanleg voor hebben en het is een combinatie van lichamelijke, psychische en sociale factoren.

Het doet me pijn om te zien hoever sommige gevallen hierin gaan en hoe de media ermee omgaat. Ik hoop dat ik straks als psychologe deze mensen kan helpen dit binnen de perken te houden. Voor nu moet ik genoegen nemen met het geven van online advies.

De enige vraag die mij nog rest is, wat houdt dit Victory dieet in godsnaam in? Ik ben helaas erg nieuwsgierig van nature en kan er niet tegen dat ik het niet vinden kan! Dus mocht iemand het vinden, let me know!

Klik voor meer foto's, meer, nog meer en nog meer .

P.s. Even voor de zekerheid: Ik heb niks tegen super dikke of super dunne mensen, maar wel tegen de hypocrisie van de media!

P.p.s. Hou er rekening mee dat we niet weten of deze meid echt anorexia heeft.

Meer informatie over anorexia

0 reacties:

Post a Comment