YouTube-ster ontdekt per toeval dat ze twee vagina's heeft .*. YouTube star has two vagina's

ENGLISH HERE

Naar het ziekenhuis gaan vanwege rugpijn en ontdekken dat je... twee vagina's hebt: het overkwam de 22-jarige Cassandra Bankson uit San Francisco. 

De YouTube-ster blijkt ook twee baarmoeders en slechts één nier te hebben. In dit filmpje doet de blogster haar opmerkelijke verhaal uit de doeken. Voor de liefhebbers: uterus didelphis heet deze uiterst zeldzame aandoening.

Bankson creëerde vier jaar geleden
haar eigen YouTube-kanaal om mensen met ernstige acné een hart onder de riem te steken. Zo geeft ze niet alleen make-uptips, maar ook goede raad om pesterijen zo veel mogelijk het hoofd te bieden.

Toen Cassandra vorig jaar klaagde over rugpijn, kwam de vreemde diagnose aan het licht. "De dokter vertelde me eerst dat ik maar één nier had. En passant voegde hij er aan toe dat ik twee vagina's had. Ik wist niet wat ik hoorde."

Voor de jonge meid vielen de puzzelstukjes toen wel in elkaar. "Ik bloedde soms 28 dagen aan een stuk. En het leek alsof ik mijn regels twee keer per maand kreeg, maar de dokters brachten nooit de optie van twee vagina's ter sprake. De krampen waren soms zo fel dat ik me niet meer kon bewegen. Heel lastig allemaal, want je weet nooit op voorhand hoe lang de maandstonden zullen duren. Volgens mij heb ik ook niet zo veel zenuwuiteinden als een normale vrouw, zodat ik minder van seks geniet."

"Nee, ik kijk er niet naar uit om zoiets aan mijn toekomstige partner te vertellen. In welke mate zal dit mijn leven gaan beïnvloeden? Geen idee, maar er zal zeker over gesproken moeten worden. Voor mij komt de emotionele band wel op de eerste plaats, de seks op zich vind ik minder belangrijk."


Op YouTube gaat het Cassandra alvast wel voor de wind: haar populairste filmpje over haar chronische acné heeft inmiddels meer dan 26 miljoen views verzameld. "Mijn eerste pukkel kreeg ik toen ik acht of negen jaar oud was. Leeftijdsgenoten gaven gemene commentaren, in winkels werd ik telkens nagewezen. Het was een zeer lastige periode voor mij. Hoe meer ik hulp zocht bij dokters en dermatologen, hoe erger de pesterijen werden. Van de schooldirecteur kreeg ik echter te horen dat ik niet de 'drama queen' moest uithangen."

"Uiteindelijk zat zelfs 90 procent van mijn gezicht, borstkas en rug onder de acné. Ik zag geen andere oplossing meer dan de school te verlaten. Mijn zelfvertrouwen was helemaal weg, in die mate zelfs dat ik bijna geen woord meer durfde te zeggen. Gelukkig zorgde mijn YouTube-kanaal voor de ommekeer, daardoor ben ik de zelfverzekerde persoon geworden die ik vandaag ben."

Cassandra stak veel tijd in manieren zoeken om die acné te verbergen. "Een simpel middeltje uit de apotheek bleek soms veel beter te werken dan de peperdure producten. Ik probeerde heel wat uit en daardoor slaagde ik er zelfs in om mezelf weer toonbaar te maken. Ik deelde mijn tips op YouTube en zo ging de bal aan het rollen. Door het enorme succes besefte ik pas echt hoeveel mensen in hetzelfde schuitje zaten en nood hadden aan goede raad. Ik kreeg uiteindelijk zo veel volgers dat ik mijn verhaal in de media mocht doen."

En of het haar nu voor de wind gaat: Cassandra kwam recent zelfs aan de bak als model op de modeweek in New York. Omdat ze daar dan toch was, wipte ze eens binnen bij topgynaecologe Dena Harris. "Veel vrouwen weten zelfs niet dat ze deze aandoening hebben of ontdekken het pas als ze zwanger zijn", aldus de experte. "Cassy zal misschien wat meer moeite hebben om in verwachting te raken, maar van extra risico op kanker hoeft ze geen schrik te hebben. Of er een link is met haar acné? Normaal niet, maar helemaal uitsluiten kan ik dat niet."

Met de puistjes gaat het de laatste jaren overigens de goede kant op. Cassandra hoopt dat haar gezonde levensstijl daar wat mee te maken heeft. "Op dit moment bezorgen die twee vagina's me geen problemen. Als ik ooit kinderen wil, hoop ik wel dat ik ze op natuurlijke wijze kan krijgen."

Bron: http://www.hln.be/

0 reacties:

Post a Comment