Het leven van een professionele SM-Meesteres .*. The life of a professional Dominatrix

English Story here 
We kennen allemaal de 5 Tinten Grijs boeken waarin de machtige miljardair Christian Grey de jonge, ondergeschikt Anastasia Steele indoctrineert. Hiermee werd de BDSM-wereld meer in de mainstream geïntroduceerd.

De meningen logen er niet om, aan de ene kant zag je de enorme hype en de geile vrouwen, aan de andere kant echter werd het ook gezien als vernederend en minderwaardig ten op zichte van vrouwen. 

Dus waarom zou je als vrouw vrijwillig meedoen hieraan? De Britse Adrianna Taylor gaf haar job als secretaresse op om een professionele SM-meesteres te worden. De 26-jarige blondine getuigt in haar 'The Story of Control' over de bizarre eisen van haar klanten en hoe haar carrière haar leven veranderd heeft.

"Ik ben begonnen als glamourmodel, maar dat wereldje wordt vooral geleid door mannen. Ik wilde iets anders gaan doen zodat ik zelf de controle kon bewaren. Ik wilde niet me in allerlei provocerende poses blijven wringen voor mannen. Het was niet mijn plan om in de SM-wereld te stappen, maar het is geleidelijk aan zo gegroeid vanuit het doen van fetisj fotoshoots met andere modellen naar hotels bezoeken voor dominantie sessies.

Veiligheid is hierbij ontzettend belangrijk, want je weet niet wie je gaat ontmoeten. Dus begon ik om vanuit thuis te werken. Ik kocht wat apparatuur en klanten begonnen aan huis te komen.

Wat is ervoor nodig om een dominatrix te worden?
Niet elke vrouw met een zweep in de hand mag je een meesters noemen, je moet echt een opleiding krijgen zodat je bijvoorbeeld weet hoe je de aandacht kunt trekken van een persoon zonder te schreeuwen. Maar je moet ook goed leren aanvoelen wanneer een klant er genoeg van heeft.

Je boek heet 'The Story of Control' - welke controle problemen heb je?
Nou ja, misschien zie ik mezelf als control freak, ik hou niet van het gevoel dingen niet in de hand te hebben. Binnen mijn relatie kan mijn verlangen naar controle machtsstrijd veroorzaken, en in stressvolle tijden kan ik erg controlling zijn met betrekking tot hoeveel (of weinig) voedsel ik eet. Ik heb het idee dat de titel van mijn boek zeer geschikt is voor hoe ik mijn leven run, aangezien ik altijd bezig ben de controle te behouden.

Welke misvattingen zijn er met betrekking tot meesteressen?
Er zijn een hoop misvattingen. Een van de eerste is dat we een soort heksen met zwart haar in zwart leer zijn. De tweede is dat alles rond seks draait.
Wij SM-meesteressen komen in alle vormen, leeftijden en maten en ik heb nooit geslachtsgemeenschap met mijn klanten. Het gaat om controle over iemand die de macht aan anderen geeft en daarvan geniet. Wel is het zo dat we eisen als Meesteres aangesproken te worden ten teken van gehoorzaamheid.

Zijn mannen nou eerder geneigd om naar een Meesteres te gaan en waar denk jij dat dat door komt?
Mannen zullen vaker naar een SM-Meesteres stappen omdat ze meer open staan voor verschillende seksuele ervaringen. Ze willen vaker dingen beleven waar een taboe rond heerst, maar vaak durven ze hier niet over te spreken met hun vrouw of vriendin. Daarom komen ze naar mij. Ik ken wel enkele mannelijke meesters, maar ze zijn erg zeldzaam.

Daarnaast zie ik dat veel mannen het ook gebruiken om stoom af te blazen terwijl vrouwen daarvoor naar de kapper gaan. Mannen met een baan die veel macht omvat willen graag een uurtje de stout jongen uithangen.

Hoewel ik heb gesproken met Masters (mannelijke doms) die vrouwen zien, maar dat zijn er maar weinig. Het is zeker niet gebruikelijk voor vrouwen om gebruik te maken van hun diensten zonder enige overtuiging van de mannelijke partner.

Wat zijn enkele van de handelingen die een dominatrix uitvoert?
Als een meesteres, kan er vrij veel gevraagd worden, maar de meest populaire actie is toch wel spanking, meestal met een element van rollenspel, bijvoorbeeld die van schooljuffrouw. Het is vernederend, en herinnert veel mannen aan het zijn van een stout jongetje op school.

Andere diensten die ik aanbied zijn onder andere schoen- en voetaanbidding, dat is om gehoorzaamheid en vernedering te doen gelden; face-sitting, het -geheel gekleed- gaan zitten op het gezicht van iemand; en vertrapping (tramplimg), wat inhoudt dat men op de vlezige delen van het lichaam van een man gaat staan om ze te verpletteren. Vanuit persoonlijke keuze ga ik niet mee met de meer extremere wensen en fetisjen.

Ben je wel eens verrast door de baan of nee gezegd tegen iets dat een grens overschreed? 
Ja, mijn werk heeft mij wel eens verrast, maar meestal krijg ik wat ik beschouw als het klappen van de molen bezoekjes. Soms heb ik weleens nee moeten zeggen tegen mensen die om een seksuele dienst vroegen aangezien dit mijn grenzen overschrijdt. Een ander ding dat ik altijd weiger is wanneer iemand me vraagt om hen te straffen voor een misdaad, fictief of niet, omdat ik niet het gevoel heb dat het aan mij is om hen te helpen met hun geweten in het reine te komen.

Kun je het contrast verduidelijken tussen het werken als een dominatrix en het doen van doodgewone dingen? 
In eerste instantie was het moeilijk om me aan te passen aan het hebben van de twee afzonderlijke levens, want ik was nog erg jong toen ik begon. Ik maakte me zorgen dat bij bijvoorbeeld een cliënt tegen het lijf zou lopen in de plaatselijke supermarkt. In de sessies is mijn wil wet, wat ik daar zeg wordt zonder twijfel uitgevoerd, als ik me zo in het echte leven zou gedragen zou ik eruit zien als een verwend nest.

Wanneer je nog jong bent blijven bepaalde dingen prominenter in je geest aanwezig. Naarmate je ouder wordt weet je beter het verschil te maken tussen je werk en persoonlijke leven. Die twee weet ik nu heel goed gescheiden te houden. Ik heb vaste werktijden en neem mijn werk niet mee naar huis. Mijn persoonlijke leven is veel meer op de voorgrond en veel belangrijker.

Wat heeft je werk je geleerd over seks en mensen? 
Ik heb voorbamelijke geleerd om nooit op uiterlijk af te gaan. Meestal zijn het juist de mannen die je normaal geen tweede blik waardig zou keuren, die de meest kinky dingen willen. 

Wat betreft seks heb ik het idee dat ik juist meer vanilla ben geworden in mijn eigen leven, ik geniet meer van het plezier van nromale seks.
En ondanks dat ik nooit seks heb ik mijn sessies worden mijn cliënten vaak wel opgewonden, wat me nog altijd verbaast. Zelf zou ik er absoluut niet opgewonden van raken als ik vernederd werd. 

Heb je een relatie en zo ja, is je partner oke met wat je doet?
Ik heb een partner, waarmee ik drie jaar samen ben. Hij vind mijn werk prima aangezien ik mensen alleen disciplineer niet tegemoet kom aan hun seksuele grillen.

Ik ben me ervan bewust dat sommige mannen jaloers kunnen worden omdat hun partner cliënten vermaakt, die ook nog eens vaak naakt zijn, maar ik heb mijn grenzen met klanten, en zorg ervoor dat ik maak altijd tijd voor mijn partner. Ik plan sessies om mijn leven heen, mijn relatie staat altijd voorop, niet mijn werk.

50 Tinten - Schetst dat nou een goed beeld of niet? 
Er is geen twijfel dat 50 Shades succesvol is geweest. Echter, het is een fictieve set in een luxe miljardair paradijs, dat is zeker niet realistisch. 
De hoofdpersoon in 50 Shades, Christian Grey, is assertief, en Anastasia is zeer ondergeschikt. 

Echter, het boek heeft met succes de mensen de ogen geopend voor de geneugten van BDSM. Het is niet altijd accuraat in zijn verbeelding van BDSM, maar als je in een relatie experimenteren met verschillende dingen, is het waarschijnlijk gelijk. Toch in mijn optiek, heb ik sterk het gevoel dat het niet bepaald empowering is voor vrouwen.

Adrianna Taylor


0 reacties:

Post a Comment