Make-up wijsheid van 9GAG

Image 9GAG
Ik kwam dit plaatje tegen en vond 'm zo leuk dat ik jullie 'm niet wilde onthouden:
Vrouwen lijken niet zonder make-up te kunnen en hebben 's ochtend altijd te veel tijd nodig om zich klaar te maken (volgens de mannen dan). Ik ken echter een aantal meiden die een uur eerder opstaan om alleen al hun haar te stijlen, maar dat is zeker niet de standaard. Opvallend bij alle meiden is wel, we maken ons op als we de deur uitgaan, maar als we een vrije dag in bed doorbrengen met onze geliefde dan maken we ons nergens druk om, herkenbaar?


Zelf herken ik me deels in deze afbeelding. Ik draag vrij weinig make-up maar altijd wel iets, douche me 's avonds, en heb makkelijk haar waardoor ik ongeveer 10 minuten nodig heb van bed naar de-deur-uit. Die neem ik dan ook altijd voor ik naar school of naar het werk ga, zelfs als ik alleen maar panty's ga halen bij de Zeeman. Mijn vriend vond dat zo grappig dat hij sindsdien standaard zegt: "we gaan niet naar de zeeman hoor" als ik me te lang opmaak. Want ja voor speciale gelegenheden, zoals schoonfamiliebezoekjes, zijn 10minuten natuurlijk niet genoeg.

Mocht ik nou op zaterdag lekker de hele dag in mijn bed of op de bank willen liggen dan raak ik mijn beautyspullen totaal niet aan. Terwijl vriendlief gewoon naast me zit en ik dan inderdaad wel op seks hoop. Ergens heeft dit plaatje dus wel gelijk. 

Het is vreemd dat ik me voor de caissière van de Albert Heijn wel opmaak, maar voor hem niet. Daar ben ik het ook volledig mee eens en ik heb totaal geen idee waarom ik het eigenlijk doe. Misschien omdat mijn vriend me toch wel accepteert en ik dus lekker lui kan zijn? Of misschien omdat ik bekenden tegen kan komen en ik wel gezond wil overkomen? Of misschien ben ik bang dat mensen raar opkijken of me afkeuren hierom? Ik kan het echt niet zeggen, ik weet dat ik me er gewoon niks van aan moet trekken maar het voelt gewoon veel te kaal zonder. Alleen al wat mascara kan genoeg zijn om dat gevoel weg te halen, en die 2minuutjes heeft iedereen toch wel?

Gelukkig maakt het de mijne niks uit. En gelukkig voor alle vrouwen, hebben de meeste mannen hun vrouwen liever naturel dan met te veel make-up (grote afknapper). Zeker als je niet ergens speciaal heen hoeft en ze dus niet met je hoeven te showen, vindt hij het veel belangrijker dat je je zelfverzekerd genoeg voelt om lekker 'naakt' bij hem op de bank te zitten. Mocht je dat toch een beetje eng vinden, na een lekkere sekspartij krijg je een natuurlijke glow en is hij helemaal niet bij je weg te slaan! 


Hoe stom het dus ook is, ik zal me altijd blijven opmaken als ik de deur uitga, zelfs als ik alleen maar naar de Zeeman hoef!


0 reacties:

Post a Comment