Het vrouwelijk lichaam, oprecht en zeer bloot

Post van 15  maart
Ik kwam laatst iets tegen dat ik toch met jullie wilde delen.. 

Je hebt lef, of je hebt lef. 
Foto´s van je poes maken is een ding, maar die online zetten en dan ook nog eens niet volgens de standaarden.. dat vind ik wel behoorlijk lef hebben. Waar ik het over heb?

Bare to Bush: een anoniem blog van een jonge vrouw waarvan we niet veel meer zien dan (delen van) haar lichaam, en dan met name haar vagina. Oh en dat is nog niet alles, je raadt het vast al;
Het gaat over het laten groeien van haar (schaam)haar. 

Er zijn natuurlijk veel meer foto’s van vagina's op internet, maar deze blog is toch bijzonder, dus geef haar alsjeblieft een kans!! 
De schrijfster van Bare to Bush doet een experiment. Zo begint ze met de volgende post: “Op 16 september heb ik al mijn schaamhaar afgeschoren en besloten om op internet te laten zien hoe het terug groeit, gewoon voor de lol”.

Anyway, het begon dus misschien als grap, maar hoe verder je leest, hoe dieper het gaat (no pun intended). Je ziet een jonge vrouw met een vrij mooi lichaam (slank, relatief grote borsten, een gave huid en lang, donker haar), die haar ideeën over vrouwenlichamen deelt.
Even voor de duidelijkheid: Ze is niet tegen scheren, maar vooral 'vóór doing-whatever-the-fuck-you-want’. Ze is vóór je nergens voor schamen. En ze geeft zelf alvast het goede voorbeeld.

Ze houdt van haar eigen lichaam, is er trots op, verwondert zich erover, vindt het vanuit sommige hoeken lelijk en vanuit sommige gezichtspunten mooi (kijk haar voorbeeld van hoe borsten kunnen uitzien), denkt na over hoe andere vrouwen nadenken over hun lichaam en ze wil graag openheid. Verschillende sites prijzen haar, omdat ze vrouwen aanspoort zichzelf mooi te vinden, en omdat zij echte naaktheid laat zien en niet de gewenste of gephotoshopte.

Bloot en oprecht dus.
Like I said, ze toont niet alleen haar poes (zelfs menstruerend trouwens) maar ook andere lichaamsdelen.
Maar ook over andere dingen geeft ze zich bloot, zo schreef ze over de eerste keer dat ze masturbeerde en nog dacht dat ze de enige op de wereld was die dat deed – een gedachte die ieder jong meisje denk ik weleens heeft. Dat ze zich sterk voelt maar tegelijkertijd heel kwetsbaar als ze ongesteld is. Dat ze fan is van Charlotte Roche (dat had niet anders gekund.. voor die mensen die haar niet kennen, klik).

Niet lang daarna kwam ook Cultureel centrum Mother London met een opmerkelijke vagina-met-of-zonder-schaamhaar stunt. De site had vrouwen opgeroepen een foto te maken van hun poes om te laten zien dat er niet één manier is om je schaamhaar te dragen, maar dat alles tussen kaal en een volle haardos in normaal is. 92 dappere vrouwen stuurden hun intiemste foto naar dit Project Bush, klikt u maar.


Persoonlijk raakt ze me wel met wat ze zegt, en dit gaat heel kut klinken, maar jullie weten inmiddels dat ik gewoon nogal eerlijk en direct kan zijn.. ik ga wel echt over mijn nek van sommige foto's (vooral de foto's van haar oksels en benen.. ), maar dat ligt aan mij. 

Mijn voorkeur, Mijn whatever I want, en dat is waar het om gaat. 
Ik hou van schoon (sorry, smetvrees), verzorgd en voor mij betekent dat kaal, maar dan ook het liefst oooooveral behalve op m'n hoofd. 

Buiten dat, super veel respect dat ze dit doet en zoveel mensen weet te raken en inspireren! Ik hoop dat jullie dames haar die kans dat ook voor jullie te doen.
Deel vooral je mening hieronder!!

1 comment:

  1. Ik vind het ook gewoon niet mooi, er is niks meer van die vagina te zien
    Voor mij het liefst ook overal kaal...geen buik/arm/rug/been/oksel/poeshaar voor mij!!!

    ReplyDelete